BİLİM KAHRAMANLARI BULUŞUYOR
Bilim Kahramanları Buluşuyor, 9 – 16 yaş arası çocuk ve gençlerin kendilerini “topluma duyarlı bilim insanı ve mühendis olarak görmelerini” sağlayan dünyada 100 ülkeden minimum 4 maksimum 10 kişiden oluşan takımların katıldığı FIRST LEGO League Challenge isimli bilimsel içerikli uluslararası turnuvanın Türkiye ayağıdır.
Kurumumuz Fen Bilgisi öğretmeni Gamze BABAOĞLU danışmanlığında öğrencilerimiz; Atahan ARACI, Elmas Eda İNCEKARA, Kemal DOĞRU, Uras SERİN ve Zeynep KILINÇ 24 Şubat 2024 tarihinide Çankaya Üniversitesinde düzenlenen FIRST LEGO League Challenge turnuvasına katıldılar. Turnuva deneyimi kazanan ve üst tur hedefini pekiştiren takımımıza başarılar diler, kurumumuzu temsil ettikleri için teşekkür ederiz.
FIRST Vakfı (For Inspiration and Recognition of Science and Technology); gençlere bilim ve teknoloji alanlarında ilham vermek ve onları bu alanlara özendirmek amacıyla ABD’li başarılı bir mühendis, mucit ve girişimci Dean Kamen tarafından 1989 yılında kurulmuştur. Önceleri robot turnuvaları düzenleyen FIRST Vakfı robot turnuvalarıyla, ilk ve ortaokul seviyesine erişebilmek için yol ararken LEGO’nun ABD’nin ünlü teknik okulu MIT’de geliştirilen robot platformuyla karşılaşınca işbirlikleri başlar.
FIRST LEGO League Challenge, FIRST Vakfı ve LEGO firmasının ortak çalışmasından doğmuş, uluslararası, kar amacı gütmeyen bir programdır. Gençler ve çocuklar 4-10 kişi arası takımlar kurarak her yıl dünyanın gündemine ait farklı bir tema üzerinde araştırma yapıp, çözüm üretip, paylaşıp, özgüven inşa ederler. Evrensel sunum metotlarını uygulayarak takım olarak çalışırlar ve kaynakları iyi kullandıkları bir deneyim yaşarlar.
Bilim Kahramanları Derneği; özgüven sahibi, sorgulayan, takım halinde toplumsal sorunlara çözümler üretebilen bir gençlik yetişmesi niyetiyle dünyada 98 ülkede uygulanan FIRST LEGO League Challenge programını Bilim Kahramanları Buluşuyor adıyla 2004 yılından beri Türkiye uygulamaktadır.
Programa katılacak 4-10 kişiden oluşan takımlar, 2-3 ay öncesinden çalışmalarına başlarlar. Programın her sene küresel bir soruna işaret eden teması bulunmaktadır.
Katılımcı takımlar bu sezon teması kapsamında belirlenen sorunları tartışır ve sorunlardan biri özelinde yenilikçi bir çözüm geliştirirler. Bilim insanları gibi yenilikçi çözüm projeleri üzerinde çalışacak olan takım üyeleri ayrıca sezon özelinde belirlenen görevleri tamamlamak üzere robot tasarlar ve program yazarlar. Program değerleri kapsamında takım çalışması, işbirlikli öğrenme, eleştirel düşünme, zaman yönetimi, sunum becerisi, arkadaşça rekabet gibi konularda da deneyim kazanırlar.
Takımlar hazırladıkları çalışmaları katıldıkları yerel turnuvalarda gönüllü jürilere sunar, robot maçlarına çıkar ve yaptıkları çalışmaları katılımcı akranları ve ziyaretçilerle paylaşma fırsatı elde ederler. Takımlar yerel turnuvalarda elde ettikleri başarıya göre ulusal ve uluslararası turnuvalara katılma hakkı kazanırlar.